MINGGU 17 [ 21 – 25 APRIL 2014 ].
HARI
|
Isnin
|
TARIKH
|
21
April 2014
|
KELAS
|
5K9
|
M/PELAJARAN
|
Pendidikan
Kesihatan.
|
TAJUK
|
Perasaan
|
SUB-TAJUK
|
Isu
Kekeluargaan
|
OBJEKTIF
|
Membincangkan
isu-isu kekeluargaan dari segi implikasinya terhadap kebahagian sesebuah
keluarga.
|
ALAT BANTU MENGAJAR
|
Buku
teks.
|
AKTIVITI
|
Mendedahkan
kepada isu-isu yang berkaitan dengan perkahwinan dan keibubapaan.
1.Perkahwinan
2.Poligami
3.Perceraian
|
REFLEKSI
|
Pelajar
aktif dalam perbincangan /sumbang saran berkaitan isu-isu perkahwinan dan
keibubapaan.
|
HARI
|
Selasa
|
TARIKH
|
22
April 2014
|
KELAS
|
4K2
|
M/PELAJARAN
|
Pendidikan
Kesihatan.
|
TAJUK
|
Emosi Remaja.
|
SUB-TAJUK
|
Mendapatkan
Feadah Daripada Emosi
|
OBJEKTIF
|
Membincangkan
langkah untuk menangani masalah emosi
|
ALAT BANTU MENGAJAR
|
Buku
teks.
|
AKTIVITI
|
Lima
langkah utama untuk menangani masalah emosi.
1.Mengenali
emosi sendiri
2.Mengurus
emosi sendiri
3.Memotivasikan
emosi negative
4.Mengenali
emosi orang lain
5.Menjalin
hubungan yang positif
|
REFLEKSI
|
Pelajar
aktif dalam perbincangan /sumbang saran berkaitan menangani masalah emosi.
|
HARI
|
Rabu
|
TARIKH
|
23
April 2014
|
KELAS
|
4K7
|
M/PELAJARAN
|
Pendidikan
Kesihatan.
|
TAJUK
|
Emosi Remaja.
|
SUB-TAJUK
|
Mendapatkan
Feadah Daripada Emosi
|
OBJEKTIF
|
Membincangkan
langkah untuk menangani masalah emosi
|
ALAT BANTU MENGAJAR
|
Buku
teks.
|
AKTIVITI
|
Lima
langkah utama untuk menangani masalah emosi.
1.Mengenali
emosi sendiri
2.Mengurus
emosi sendiri
3.Memotivasikan
emosi negative
4.Mengenali
emosi orang lain
5.Menjalin
hubungan yang positif
|
REFLEKSI
|
Pelajar
aktif dalam perbincangan /sumbang saran berkaitan menangani masalah emosi.
|
HARI
|
Khamis
|
TARIKH
|
24
April 2014
|
KELAS
|
4S3
|
M/PELAJARAN
|
Pendidikan
Kesihatan.
|
TAJUK
|
Emosi Remaja.
|
SUB-TAJUK
|
Mendapatkan
Feadah Daripada Emosi
|
OBJEKTIF
|
Membincangkan
langkah untuk menangani masalah emosi
|
ALAT BANTU MENGAJAR
|
Buku
teks.
|
AKTIVITI
|
Lima
langkah utama untuk menangani masalah emosi.
1.Mengenali
emosi sendiri
2.Mengurus
emosi sendiri
3.Memotivasikan
emosi negative
4.Mengenali
emosi orang lain
5.Menjalin
hubungan yang positif
|
REFLEKSI
|
Pelajar
aktif dalam perbincangan /sumbang saran berkaitan menangani masalah emosi.
|
No comments:
Post a Comment