Thursday, May 8, 2014

Minggu 17

MINGGU 17  [ 21 – 25 APRIL 2014 ].

HARI
Isnin
TARIKH
21 April 2014
KELAS
5K9
M/PELAJARAN
Pendidikan Kesihatan.
TAJUK
Perasaan
SUB-TAJUK
Isu Kekeluargaan
OBJEKTIF
Membincangkan isu-isu kekeluargaan dari segi implikasinya terhadap kebahagian sesebuah keluarga.
ALAT BANTU MENGAJAR
Buku teks.


AKTIVITI
Mendedahkan kepada isu-isu yang berkaitan dengan perkahwinan dan keibubapaan.
1.Perkahwinan
2.Poligami
3.Perceraian
REFLEKSI
Pelajar aktif dalam perbincangan /sumbang saran berkaitan isu-isu perkahwinan dan keibubapaan.
HARI
Selasa
TARIKH
22 April 2014
KELAS
4K2
M/PELAJARAN
Pendidikan Kesihatan.
TAJUK
 Emosi Remaja.
SUB-TAJUK
Mendapatkan Feadah Daripada Emosi
OBJEKTIF
Membincangkan langkah untuk menangani masalah emosi
ALAT BANTU MENGAJAR
Buku teks.




AKTIVITI
Lima langkah utama untuk menangani masalah emosi.
1.Mengenali emosi sendiri
2.Mengurus emosi sendiri
3.Memotivasikan emosi negative
4.Mengenali emosi orang lain
5.Menjalin hubungan yang positif
REFLEKSI
Pelajar aktif dalam perbincangan /sumbang saran berkaitan menangani masalah emosi.


HARI
Rabu
TARIKH
23 April 2014
KELAS
4K7
M/PELAJARAN
Pendidikan Kesihatan.
TAJUK
 Emosi Remaja.
SUB-TAJUK
Mendapatkan Feadah Daripada Emosi
OBJEKTIF
Membincangkan langkah untuk menangani masalah emosi
ALAT BANTU MENGAJAR
Buku teks.




AKTIVITI
Lima langkah utama untuk menangani masalah emosi.
1.Mengenali emosi sendiri
2.Mengurus emosi sendiri
3.Memotivasikan emosi negative
4.Mengenali emosi orang lain
5.Menjalin hubungan yang positif
REFLEKSI
Pelajar aktif dalam perbincangan /sumbang saran berkaitan menangani masalah emosi.


HARI
Khamis
TARIKH
24 April 2014
KELAS
4S3
M/PELAJARAN
Pendidikan Kesihatan.
TAJUK
 Emosi Remaja.
SUB-TAJUK
Mendapatkan Feadah Daripada Emosi
OBJEKTIF
Membincangkan langkah untuk menangani masalah emosi
ALAT BANTU MENGAJAR
Buku teks.




AKTIVITI
Lima langkah utama untuk menangani masalah emosi.
1.Mengenali emosi sendiri
2.Mengurus emosi sendiri
3.Memotivasikan emosi negative
4.Mengenali emosi orang lain
5.Menjalin hubungan yang positif
REFLEKSI
Pelajar aktif dalam perbincangan /sumbang saran berkaitan menangani masalah emosi.


No comments:

Post a Comment