Thursday, May 8, 2014

Minggu 16

MINGGU 16  [ 14 – 17 APRIL 2014 ].

HARI
Isnin
TARIKH
14 April 2014
KELAS
5K9
M/PELAJARAN
Pendidikan Kesihatan.
TAJUK
Memahami Perasaan
SUB-TAJUK
Cara-cara untuk menangani tekanan emosi.
OBJEKTIF
Membincangkan cara-cara untuk mengatasi tekanan emosi pelajar.
ALAT BANTU MENGAJAR
Buku teks.

AKTIVITI
1.Meluahkan perasaan
2.Kaunseling
3.Aktiviti rekreasi
4.Rawatan pakar.
REFLEKSI
Pelajar aktif dalam perbincangan /sumbang saran berkaitan cara-cara mengatasi emosi remaja.


HARI
Selasa
TARIKH
15 April 2014
KELAS
4K2
M/PELAJARAN
Pendidikan Kesihatan.
TAJUK
 Emosi Remaja.
SUB-TAJUK
Faedah Memahami Emosi Remaja.
OBJEKTIF
Membincangkan faedah memahami emosi remaja.
ALAT BANTU MENGAJAR
Buku teks.




AKTIVITI
Antara faedah memahami emosi ialah :
1.Memupuk keyakinan diri
2.Meningkatkan penampilan diri
3.Bekerjasama
4.Jati diri
5.Meningkatkan daya tahan diri
6.Kurangkan stres
REFLEKSI
Pelajar aktif dalam perbincangan /sumbang saran berkaitan faedah yang diperolehi dlm memahami emosi remaja.


HARI
Rabu
TARIKH
16 April 2014
KELAS
4K7
M/PELAJARAN
Pendidikan Kesihatan.
TAJUK
 Emosi Remaja.
SUB-TAJUK
Faedah Memahami Emosi Remaja.
OBJEKTIF
Membincangkan faedah memahami emosi remaja.
ALAT BANTU MENGAJAR
Buku teks.




AKTIVITI
Antara faedah memahami emosi ialah :
1.Memupuk keyakinan diri
2.Meningkatkan penampilan diri
3.Bekerjasama
4.Jati diri
5.Meningkatkan daya tahan diri
6.Kurangkan stres
REFLEKSI
Pelajar aktif dalam perbincangan /sumbang saran berkaitan faedah yang diperolehi dlm memahami emosi remaja.



HARI
Khamis
TARIKH
17 April 2014
KELAS
4S3.
M/PELAJARAN
Pendidikan Kesihatan.
TAJUK
 Emosi Remaja.
SUB-TAJUK
Faedah Memahami Emosi Remaja.
OBJEKTIF
Membincangkan faedah memahami emosi remaja.
ALAT BANTU MENGAJAR
Buku teks.




AKTIVITI
Antara faedah memahami emosi ialah :
1.Memupuk keyakinan diri
2.Meningkatkan penampilan diri
3.Bekerjasama
4.Jati diri
5.Meningkatkan daya tahan diri
6.Kurangkan stres
REFLEKSI
Pelajar aktif dalam perbincangan /sumbang saran berkaitan faedah yang diperolehi dlm memahami emosi remaja.

No comments:

Post a Comment